tisdag, augusti 12, 2008

reSharper 4.0

Ibland är man efter sin tid men jag känner om och om igen att jag alltid är efter Mikael Deurells tid! Under många år har han pratat om sin kärlek till reSharper och jag vet att om några år kommer jag också att prata om DFO, PowerShell och production debugging. Men nu är det reSharper som gäller! Har precis installerat version 4.0 i min Visual Studio 2008 där jag jobbar i ett Visual Basic-projekt och visst... Det är kärlek!

Okej, i VB är den absolut inte perfekt. T ex så är den inte helt med när det gäller dess rekomendationer om Imports och LINQ och inte heller funkar Split declaration and assignment när man använder LINQ. Den missar nämligen att lägga in den line continuation som VB kräver. Men vad gör väl det när man får tillgång till refactoring som Extract Method...

Inga kommentarer: