måndag, november 10, 2008

Certified at TechEd

Nytt för i år är att man kan skriva cert på TechEd. Jag vet att de hade den möjligheten för en massa år sedan men de senaste åren har de inte haft det. Nu finns det dock en del av labb-arean där man kan signa upp sig för att skriva cert. Så jag anmälde mig igår för att ta det fruktade 70-536 .NET Framework - Application Development Foundation. Jag var så nöjd att jag hade en promotion-kod som gav mig 25% rabatt tills en annan MCT sa att man som MCT har 45% rabatt på alla cert, alltid. Det kan ju vara bra att veta till nästa gång.

Jag har förberett mig ganska länge, läst, sett den en-timmes "cram session" som finns tillgänglig online och labbat och googlat en hel del. Jag tycker att det brukar funka rätt bra om man kollar på Skills Measured och sedan läser på och labbar om de olika delarna. När jag gick igenom alla frågor så trodde jag att jag skulle hamna runt 800 poäng men jag lyckades skriva 982! Tror bara jag hade en fråga fel.

Done that, been there, got the t-shirt... Den här gången var det en t-shirt med texten Certified at TechEd Developers Barcelona.

Så nu är det dags för lunch och sedan är det Keynote med Jason Zander.

Ja just det... nu ska parentesen bort. Hasse är på väg hit så från imorgon är vi full styrka på plats.

Inga kommentarer: