söndag, november 09, 2008

Stuck in SharePoint-land!

När det gäller labbarna på TechEd så blev det SharePoint i år igen. Så nu har jag ca 40 olika labbar som jag ska handleda under veckan och vid flera pass är jag ensammen på 28 platser... Kan bli en utmaning! Jag hade önskat dubbla pass på måndag morgon men fich istället dubbla pass på måndag kväll. Annars passar mitt schema in med de sessioner jag vill se.

Det var en del nya labbar, bla annat en om hur man skapar Silverlight 2.0 Webparts i SharePoint som var riktigt bra. Det var en del fel i materialet som vanligt och hela labben gick inte att slutföra. Jag fattar inte vad de som korrekturläser och kollar labbarna håller på med.

Som alltid är allt väldigt välordnat och infrastrukturen fungerar felfritt.

Som jag skrev i ett tidigare inlägg så verkar TechEd EMEA lite nerprioriterat i år och det märks också en del konstnadsbesparingar. T ex så får vi som jobbar här fått en tom väska. Det brukar annars vara fyllt med goodies och det ryktas om att lunchen vid två av dagarna bara är en lite lunch-påse istället för den buffé som normalt dukas upp.

Inga kommentarer: